رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

چگونه رادیوگرافی در درمان بیماری ها به ما کمک می کند

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰


مواد غذایی خاص و بیماریهای قلبی

مصرف گردو و بیماری های قلبی: 
بیماران قلبی بدون ترس گردو بخورند.از گذشته تا بهحال در مورد فواید گردو صحبتهای بسیاری کردهاند و تحقیقات هم نشان داده که مصرف 45 گرم گردو بـه عـنوان بخشی از رژیم کم کلسترول به شرط اینکه کالری دریافتی افزایش پیدا نکند، باعث کاهش خطر بیماریهای قلبی- عروقی میشود.
مطالعات انجام گرفتـه در دانشگاه هاروارد بیانگر این مطلب است که مصرف رژیم حاوی مقادیر بـــالای مغزها خطر مرگ قـلبی ناگهانی را کاهش میدهد. علاوه بر این، بســیاری از مطالعات بیان میکنـند که مصرف مقادیر زیاد این مواد (مواد حاوی اســیدهای چرب امگا 3) خطر حمله قلبی و انسداد سرخرگها را تا 70درصـد کاهــــش میدهد.
اثرات جلوگیریکننده و درمانی گردو ثابت شده است. پژوهشگران تاکید دارند که گردو به دلیل داشتن مقادیر معتنابهی از اسیدهای چرب با چند پیوند غیراشباع چربیهای خون را بهبود میبخشد و در کاهش دیگر عوامل خطرساز درخصوص قلب و عروق نقش دارد. نتایج این تحقیق همچنین گردو را منبع مهم فیبر، منیزیم، ویتامینB و E و دیگر آنتیاکسیدانها معرفی میکند.

پژوهشگران با انجام تحقیق روی 365 داوطلب که 10 تا 25 درصد از کالری روزانه مورد نیاز خود را طی 24 هفته از گردو بهدست میآوردند به این نتیجه رسیدند که هر چه افراد مقادیر بیشتری از گردو را در رژیم غذایی خود مصرف کنند به همان میزان کلسترول بد خون آنها کاهش پیدا میکند.
این گروه از محققین تاکید دارند که اگرچهگردو خود از منابع مهم چربی بهحساب میآید، اما در عین حال کاهشدهنده عوامل موثر در بیماریهای قلبی- عروقی است. پیش از این نتایج پژوهشهای مختلف نشان داده بود که مصرف گردو خطر ابتلا به سندروم متابولیک، مجموعهای از نشانههای ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی را کاهش میدهد. گردو طبیعتی گرم داشته، تصفیهکننده خون است و سبب تحریک جریان صفرا میشود.

پسته و بیماری قلبی :
پسته ریسک بیماری قلبی و عروقی را بصورت قابل توجهی کاهش می دهد.گنجاندن پسته در رژیم غذایی می تواند از خطرابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و تنگ شدن شریان های قلبی به علت رسوبات خونی جلوگیری کند و کلسترول خون را نیز کاهش دهد.تحقیقات جدید نشان می دهد داوطلبانی که مدت یک ماه مرتبا 28 گرم پسته در روز مصرف کرده اند، میزان کلسترول خون آنها 8 / 4 درصد کاهش یافته است.با مصرف پسته سطح کلسترول بد لیپوپروتئین با غلظت کم تا 11 /6 درصد کاهش می یابد.پژوهش ها نشان می دهد که پسته، سطح کلسترول بد را در بدن کاهش می دهد و در ضریب لیپوپروتئین هم تغییراتی مفید صورت می دهد. محققان می گویند پسته دارای مقادیر زیادی ماده گیاهی ضداکسیدانت لوتئین است که معمولا در سبزیجات پربرگ و تیره رنگ موجود است.
خواص پسته و فواید مفید آن :
1- پسته در مقایسه با دیگر آجیل ها، دارای مقدار کمی کالری و چربی اشباع، بدون کلسترول،و برای کمک به جذب ویتامین های A, E, Dو Kبسیار موثر است.
2- پسته یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است.
3- بر اساس بررسی ها، مصرف روزانه ی پسته، میزان کلسترول بد یا در اصطلاح ال دی ال را حدود 12 درصد کاهش می دهد.
این میزان کاهش کلسترول بد در کاهش خطر ابتلا به تنگی رگ های خون رسان قلب، تاثیر بسزایی دارد و از آنجایی که دارای مقدار زیادی چربی غیراشباع و پروتئین است،به همین علتنباید بیشتر از 18 گرم در هفته مصرف شود.
4- پسته دارای مقدار زیادی فیبر است،فیبــر به هضم مواد غذایی کمک، وکلسترول و قند خون را تنظیم می کند.
5- پستهبین گروه آجیل ها، یکی از بهترین منابع پتاسیم، و پتاسیمیکپسته برابر پتاسیم یکپرتقال، ومقدار پتاسیم در دو
پسته هم بیشتر از پتاسیمیکموز است.
پتاسیم موجود در پسته، به تعادل مایعات بدن کمک،ضربان قلب را تنظیم می کند و برای کاهش فشار خون نیز بسیار مفید است.
6- پسته همچنین دارای فسفر استو در ساخت استخوان ها و دندان ها نقس مهمی ایفامی کند، جلوی خستگی و ضعف را می گیرد و برای تقویت عضلات بدن مفید است.
7- پسته، مقداری منیزیم نیز دارد که منیزیم یکی از مهم ترین عناصر معدنی برای تبدیل غذا به انرژی است،همچنیناز گرفتگی عضلات جلوگیری می کند.
8- آهن در پسته، برای سرگیجه، خستگی، رنگ پریدگی و کم خونی مفید است.
9- روی موجود در پسته هم برای تقویت پوست، مو و ناخن بسیار مفیداست.
10- پسته دارای ویتامین های B6 ، B1و Eاست،ویتامین B6کمک به سوخت و ساز پروتئین می کند و در جذب مواد غذایی نیز نقش دارد. ویتامین B1باعث افزایش انرژی، تقویت سلول های عصبی و متعادل کردن اشتها می شود.
11- در بین آجیل ها، پسته دارای بیشترین آنتی اکسیدان است،
همان طور که می دانید ویتامین Eجزء گروه آنتی اکسیدان ها استو تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت چشم، جلوگیری از خستگی و استرس و جلوگیری از تخریب سلول ها را بر عهده دارد.
12- پسته نیز مانند دیگر دانه ها، از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. به علتوجود چربی های غیر اشباع، می تواند مقدار کلسترول خون را پایین بیاورد.
13- پسته باعث عملکرد درست مغز می شود و شخص را آرام می کند.
14- این آجیل می تواند جلوی پیشرفت بیماری های مزمن مانند سرطان را بگیرد.
15- مطالعات نشان داده است، پسته می تواند مقدار کلسترول خوب خون (HDL) را بالا ببرد ومقدار کلسترول بد خون (LDL) و تری گلیسیرید را پایین بیاورد.
16- پودر پسته، درمان کننده دندان درد است.
17- پسته تغییری در فشار خون و افزایش وزن انجام نمی دهد. اما به علتفواید بسیاریکه دارد، به عنوان یک میان وعده پرکالری به شمار می آیدو نباید زیاد مصرف شود.
18-برای کاهش نمک و چربی در رژیم غذایی، باید از خوردن پسته بو داده و شور خودداری کنید.
19- حدود 28 گرم پسته، بیش از 10 درصد نیاز بدن به فیبر غذایی، ویتامینB6، ویتامین B1، منیزیم و فسفر را تامین می کند.
  • ۹۸/۰۳/۱۹
  • رحیم نوذری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی