رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

چگونه رادیوگرافی در درمان بیماری ها به ما کمک می کند

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

آیا ماموگرام می تواند سرطان سینه را تشخیص می دهد؟


تشخیص سرطان سینه

تشخیص سرطان سینه

تفاوت بین تشخیص ماموگرام و غربالگری ماموگرافی چه می باشد؟

ماموگرام تصویربرداری از سینه می باشد. در حالی که غربالگری ماموگرام برای تشخیص سرطان سینه در زنانی که علائم مشکوکی دارند، تنظیم می شود. ماموگرام های تشخیصی بعد از نتایج مشکوک روی تصویر ماموگرام استفاده می شوند یا بعد از برخی نشانه های سرطان سینه که پزشک تشخیص می دهد ، بافت را بررسی می کند.

برخی علائم ممکن که می تواند نشان از سرطان سینه باشد :

  • توده
  • درد سینه
  • ترشح از نوک سینه
  • ضخیم شدن پوست روی سینه
  • تغییرات در اندازه و یا شکل سینه

مامو گرام تشخیصی به تعیین اینکه علائم نشان دهنده سرطانی می باشند کمک می کند. در مقایسه با غربالگری ماموگرام ، مامو گرام های تشخیصی با استفاده از تکنیک های بسیار دقیق تصویربرداری از سینه تشخیص بهتری را ارائه می دهند. همچنین در شرایط خاصی مثل کاشت سینه نیز استفاده می شود.

آیا ماموگرام سرطان سینه را تشخیص می دهد؟

چه چیزهایی شامل مامو گرام تشخیصی می شود؟

اگر پزشک ماموگرام تشخیصی تجویز کند، بدانید که از یک غربالگری ماموگرام بیشتر طول می کشد. به خاطر همین تصاویر گرفته می شود و نماهایی از سینه از نقاط مختلف تهیه می شود. رادیولوژیست آزمایشی که مدیریت می کند ممکن است روی نقاط خاصی هم از سینه زوم کند، جایی که به نظر غیر طبیعی و مشکوک می رسد. این امکان را به پزشک می دهد تا تصویر بهتری از بافت سینه را ببیند و با دقت تشخیص دهد.

علاوه بر پیدا کردن تومورهای کوچکی که حس می شود، مامو گرام ها ممکن است کارسینوم داکتال را در محل قرار دهند. در برخی زنان ممکن است به سرطان تهاجمی تبدیل شود.

چطور مامو گرام ها برای تشخیص تومورهای سرطانی قابل اعتماد می باشند؟

توانایی یک مامو گرام در تشخیص سرطان سینه شاید بسته به اندازه تومور، یا تراکم بافت سینه، و مهارت رادیولوژیست در تصویربرداری و خواندن ماموگرام می باشد. ماموگرافی به احتمال کمتری تومورهای سینه را در زنان جوانتر از ۵۰ سال نسبت به زنان مسن تر نشان می دهد. چنین چیزی ممکن است به خاطر بافت متراکم سینه زنان جوانتر باشد که در مامو گرام سفید نشان داده می شود. به همین ترتیب، تومور هم به رنگ سفید در مامو گرام ظاهر می شود. به همین دلیل تشخیص آن سخت می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی