رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

چگونه رادیوگرافی در درمان بیماری ها به ما کمک می کند

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

 

اسکن استخوان چگونه در سه فاز انجام می شود؟

 
اسکن استخوان در سه فاز

اسکن استخوان در سه فاز

منظور از سه فازه بودن اسکن استخوان چیست؟

اسکن استخوان به صورت سه فاز برای تشخیص شکستگی استفاده می شود که با تصویربرداری اشعه ایکس دیده نمی شود. همچنین برای تشخیص عفونت استخوان، درد استخوان، استئومیلیتیس و همچنین دیگر بیماری های استخوانی استفاده می شود.

 

برای چنین تصویربرداری چه آمادگی هایی لازم می باشد؟

هیچ نیاز خاصی به اینکه قبل از عکسبرداری آمادگی داشته باشید، نیست. برای خوردن و آشامیدن اجازه دارید. همینطور داروهایی که پزشک تجویز کرده است را می توانید مصرف کنید. نوشیدن مایعات زیاد بین تزریق و اسکن بسیار توصیه می شود.

بن اسکن چقدر طول می کشد؟

آن هایی که زمان برایشان مهم است، باید بگوییم که این عکسبرداری به دو جلسه ۴ ساعته تقسیم می شود. روی هم جلسات به ۴ساعت می کشد. جلسه اول، معمولا ۲۰ دقیقه زمان می برد، که شامل تزریق ایزوتوپ رادیواکتیو از رگ می باشد. این تزریق هیچ عوارض جانبی به دنبال ندارد. بلافاصله بعد از تزریق، باید آماده عکسبرداری شده، چون سریعا توسط تکنولوژیست گرفته می شود. بعد از این عکس ها، حال نوبت به این می رسد که برای عکسبرداری دوم وقت بگیرید.

اسکن استخوان در سه فاز

در جلسه دومی که حاضر می شوید، یکسری تصاویر دیگری گرفته می شود. این کار معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می برد. همه عکس هایی که گرفته می شوند، قبل از رفتن شما، به رادیولوژیست نشان داده می شوند. به جهت اینکه ببینند آیا نیاز به دوباره عکس گرفتن هست یا خیر.

عکس های گرفته شده چه زمانی حاضر می شوند؟

رادیولوژیستی عکس ها را تفسیر می کند، و نتایج را به پزشک از طریق کامپیوتر می فرستد. این پروسه تقریبا کمتر از ۲۴ ساعت طول می کشد.

نکته مهمی که باید در نظر داشت باید حتما قبل از عکس برداری به پزشک تان بگویید که بارداری هستید یا ممکن است باردار باشید. بیشتر به دلیل تابش اشعه می باشد.

منبع :

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی