رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

چگونه رادیوگرافی در درمان بیماری ها به ما کمک می کند

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

 

بعد از عکسبرداری چه اقداماتی باید انجام دهیم

 
راه های از بین اشعه ایکس

راه های از بین اشعه ایکس

راه های طبیعی برای از بین بردن اشعه های ایکس بعد از عکسبرداری:

خطرهای بسیاری از جانب اشعه ها می باشد که سلامت بدن را تحت تاثیر قرار می دهند. دو نوع اشعه می باشند، یکی امواج الکترومغناطیس، که از انرژی پایین تا بالا را پوشش می دهند. انرژی پایین اشعه EM یا الکترومغناطیس شامل برق، مادون قرمز، نور مرئی و اشعه ماورا بنفش می باشد. این ها به استثنای UV نسبتا بی ضرر می باشند و حتی مادون قرمز بدون ضرر و آسیب است و حتی درمانی نیز می تواند باشد. نوع دوم هم تابش ذرات می باشد، که شامل پرتوهای الکترون، پروتون و نوترون هستند. این ها برای راکتورها یا بمب ها کاربرد دارند.

اما زمانی که صحبت درمانی می شود، باید راهی باشد تا اشعه ها را بعد از درمان از بین برد. راه های ساده زیادی می باشند که برای از بین بردن اشعه های ایکس بعد از عکسبرداری می توان استفاده کرد و اشعه را کاهش داد.

راه های از بین اشعه ایکس

  • غذاهای های غنی از کلروفیل به رژیم غذایی تان اضافه کنید. گیاهانی که حاوی مواد معنی می باشند، مثل ید، که در تیروئید یافت می شود. به همین دلیل هر رادیواکتیوی که دریافت می کنید و قرار است در معرض آن قرار گیرید، به تیروئید شما آسیبی نخواهد رساند. این غذاهایی که شامل آنتی اکسیدان های قوی می باشند، مثل سلنیوم که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری می کند، و سمومی که در بدن می باشد را از بین می برد.
  • غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و رنگی، خصوصا گیلاس، زغال اخته، انار، و سیب زمینی شیرین مصرف باید کرد. انواع آنتی اکسیدان در این غذاها یافت می شود که به بدن برای از بین بردن این سموم و رادیکال های آزاد کمک می کند.
  • به اندازه ۶ فنجان آب در روز بنوشید تا هم بدن هیدراته و آبرسانی شود و هم پاکسازی شود.
  • ویتامین E، C، و D مصرف کنید تا به فعالیت آنتی اکسیدان های بدن کمک کنید. همچنین آلفا لپیوئیک هم یک ماده مغذی می باشد که سلول ها را از آسیب های تابشی محافظت می کند.
  • گیاهانی مانند نعنا و گل داوودی به سم زدایی بدن کمک می کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی