رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

چگونه رادیوگرافی در درمان بیماری ها به ما کمک می کند

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

 

با سونوگرافی چه بیماری هایی را می توان تشخیص داد؟

 
تشخیص بیماری ها با سونوگرافی

تشخیص بیماری ها با سونوگرافی

مشکلات گوارشی با تشخیص سونوگرافی :

 

با کمک سونوگرافی می تواند بسیاری از بیماری ها را تشخیص داد. تشخیص بیماری ها با سونوگرافی می توانند شامل مشکلات شکمی، کیسه صفرا یا پانکراس، و نیز درد شکمی باشند. در طی تست سونوگرافی که انجام می شود، امواج صوتی با فرکانس بالا فرستاده می شوند، که از طریق گوش انسان قابل شنیدن نمی باشند. سپس این امواج اطلاعاتی را به مانیتوری که بالای سرتان می باشد ، می فرستد. اینگونه تصاویری از روی مانیتور قابل مشاهده می باشد.

اما تشخیص بیماری ها با سونوگرافی چطور انجام می شود؟

با سونوگرافی تصاویری از بافت های بدن و ساختار بدن که آسیب دیده اند گرفته می شود، مثل کیسه صفرا، کبد، کلیه ها، پانکراس، مثانه و سایر اندام ها و قسمت های بدن. در واقع علاوه بر آن می توان جریان خون در رگ ها را نیز به جهت تشخیص انسداد شریان ها بررسی کرد. روشی ایمن و راحت که برای هر بیماری امکان پذیر می باشد.

تشخیص بیماری ها با سونوگرافی

چه نوع مشکلات گوارشی با سونوگرافی قابل تشخیص می باشند؟

  • وجود کیست یا رشد غیر طبیعی غده ای در کبد، طحال و یا پانکراس
  • بزرگ شدن غیر طبیعی طحال
  • سرطان کبد یا کبد چرب
  • سنگ کلیه یا کثیفی در کیسه صفرا

آیا انجام سونوگرافی ایمن می باشد؟

مطالعات نشان داده است که سونوگرافی روش بسیار ایمنی می باشد. عوارضی که از این گوشه و آن گوشه می شنوید، همه غلط می باشند و کاملا هم راحت می باشد. سونوگرافی از امواج رادیویی استفاده نمی کند، بلکه اشعه ایکس می باشد که برای این تست استفاده می شود.

تمام بیمارانی هم که تجربه سونوگرافی دارند، معمولا قبل از آن به هیچ آمادگی خاصی نیاز ندارند. بسته به نوع تستی که قرار است انجام شود، به بیمار گفته می شود که چند ساعت قبل از آن چه کارهایی انجام دهد. پس بهتر است نگران هیچ چیز نباشید و در صورت داشتن مشکلی آن را با سونوگرافر قبل از انجام تست در میان بگذارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی