رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

چگونه رادیوگرافی در درمان بیماری ها به ما کمک می کند

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

فیزیوتراپی ورزشی و سونوگرافی :


فیزیوتراپی و سونوگرافی

بین تصویربرداری اسکلتی عضلانی و فیزیوتراپی رابطه ای می باشد که می تواند به سه بخش تقسیم شود :

تصویربرداری برای کمک به تشخیص بالینی یا کلینیکی؛ تصویربرای کمک به مدیریت بهبود آسیب؛ در نهایت تصویربرداری برای کمک به درمانی دقیق.

اکثر درخواست های تصویربرداری تشخیصی در پزشکی ورزشی به خاطر مشکلات اسکلتی عضلانی می باشد. تصویربرداری در فرم های مختلفش برای تشخیص آسیب های ورزشی هشدار می دهد که باید برای احتیاط، نتایج آزمایشات فیزیکی بر حسب یافته های اسکن MRI و دیگر تست های تشخیصی باشد. همچنین باید نظر بالینی در این مورد مد نظر قرار گیرد.

با همه پیشرفت هایی که در تکنولوژی شده است، سونوگرافی دوباره به عنوان یک روش تشخیصی مهم شناخته شده است که در علم پزشکی ورزشی در اولویت می باشد. کاهش هزینه ها هم به ارزش آن افزوده شده است. نقش مهمی که فیزیوتراپ ها در تشخیص و درمان آسیب های وارده به بافت نرم و پزشکی ورزشی دارند ، به این معناست که سونوگرافی نه تنها مهمترین ابزار برای کلینیسین های رادیولوژی است بلکه برای آن هایی که خواستار حرفه ای شدن در این تکنیک هستند، می باشد.

همانند کاربرد سونوگرافی در کلینیک فیزیوتراپی و پزشکی ورزشی، نقش سونوگرافی در کنار زمین بازی و در طی بازی هم کاملا واضح دیده می شود.

فیزیوتراپی و پزشکی ورزشی

البته با این اوصاف هنوز در ورزش های حرفه ای به صورت گسترده استفاده نمی شود.

در مطالعات اخیری که بین پزشکان اورژانس و فیزیوتراپ ها انجام شده، نشان داده  شده که سونوگرافی هم برای کلینیک های پزشکی در ورزش های کوچک و حتی روز مسابقه ارزشمند است. آن هم در موقعیتهایی که تکنیک های دیگر تصویربرداری در دسترس نیستند. همچنین به تشخیص سریع شکستگی های مچ پا یا پا کمک می کند.

مدیریت آسیب وارده :

فیزیوتراپ ها عقیده شان براین است که تصویر برداری نه تنها به تشخیص کمک می کند بلکه بر پروسه درد و آسیب نظارت می کنند و به طرو مستقیم آن قسمت را درمان می کنند. نظارت بر آسیب وارده می تواند اندازه گیری تغییر سایز یک هماتوما با سونوگرافی باشد، یا ارزیابی مقدار التهاب در تاندون. محققان با استفاده از سونوگرافی برای سندرم درد پاتلوفمورال که یک مشکل شایع اسکلتی عضلانی در پزشکی ورزشی است، می توانند آتروفی عضلانی را بررسی کنند و فیزیوتراپی مستقیم و روند درمان و بهبودی را در پیش گیرند.

به طور کلی سونوگرافی تشخیصی اسکلتی عضلانی به طور چشمگیری ابزار مهمی برای معاینه در کلینیک فیزیوتراپ ها شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی