رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

رادیوگرافی چیست

چرا رادیوگرافی انجام می دهیم

چگونه رادیوگرافی در درمان بیماری ها به ما کمک می کند

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰


اسکن کرونری کلسیم چگونه انجام می شود؟


اسکن کرونری کلسیم چیست

اسکن کرونری کلسیم چیست

اسکن کرونری کلسیم آزمایشی خاص با اشعه ایکس می باشد که سی تی نامیده می شود و برای مطلع شدن از افزایش کلسیم در پلاک استفاده می شود؛ پلاک هایی که در دیواره رگ های قلب قرار دارند. از اسکن کرونری برای بررسی بیماری قلبی در مراحل اولیه استفاده می شود.

رگ های کرونری خون را به قلب می رسانند. معمولا رگ های کرونری کلسیم ندارند. کلسیمی که در رگ های کرونری دیده می شود، نشان از بیماری عروق کرونر (CAD) دارد.

با سی تی اسکن تصاویری از قلب در بخش های ریزتر گرفته می شود. تصاویر در یک کامپیوتر ذخیره می شوند و برای تحقیقات بیشتر استفاده می شوند.

هدف از انجام اسکن کرونری کلسیم :

پزشک با اسکن کرونری کلسیم که تجویز می کند، می تواند درباره بیماری قلبی، حمله های قلبی و سکته تصمیم گیری کند. این آزمایش می تواند در مواردی برای افرادی که بیماری قلبی هم ندارند مفید باشد، اما برای آن هایی که در معرض خطر و لب مرز بیماری قلبی می باشند، فایده بیشتری دارد. پزشک با نگاهی به یکسری موارد که شامل فشار خون، کلسترول، دیابت، سن، جنسیت و نژاد می تواند درباره بیماری قلبی مطمئن تر شود.

اسکن کرونری کلسیم

اسکن کرونری کلسیم برای یک اسکن روتین و عادی کرونری قلبی توصیه نمی شود. ممکن است اطلاعات زیادی از بیماری تان به نسبت شرایطی که دارید، دستگیر پزشک نشود.

در شرایط زیر نیاز به اسکن ندارید :

  • هیچ عامل خطرزایی در رابطه با بیماری قلبی نداشته باشید، که در این صورت در معرض خطر بیماری قلبی و سکته مغزی نیستید.
  • اگر در معرض خطر بیشتری از بیماری قلبی هستید و تشخیص داده شده که بیماری قلبی دارید.(باید تحت نظر پزشک باشید.)
  • در صورتی که مرد جوانی کمتر از ۴۰ سال هستید یا زنی زیر سن ۵۰ سال هستید. بخاطر اینکه افراد جوانتر معمولا کلسیم کمتری در رگ های قلبشان دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی